5 Mart 2008 Çarşamba

Nehir Erdoğan: Sadece güzel olduğu için oyunculuk yapıyor

Türk Amerikan yapımı 'Broken Angel' filmiyle Hollywood'a adım atıyorsunuz. Filme nasıl dahil oldunuz?

- 2004'te 'Okul' ve 'Hababam Sınıfı' filmlerinin çıktığı dönemdi. Filmin yönetmeni Aclan Büyüktürkoğlu'nun ve filmin yapımcısı eşi Leslie Büyüktürkoğlu'nun arkadaşı olan Ruba sayesinde geldi bana proje. Amerika'da yaşadıkları ve Türkiye'den uzak kaldıkları için ondan casting konusunda yardım istemişler. Sadece karakterin özelliklerini anlatarak 'Kim olabilir' diye sormuşlar. Aslında Ruba da beni tanımıyordu ama o dönem filmlerimi izlemiş ve ona sorduklarında ben aklına gelmişim. Sonra yönetmen ile yapımcı Türkiye'ye geldi ve tanıştık. Projeyi anlattıkları an çok heyecanlandım. Sadece Amerika'da çekilecek olmasının ötesinde filmin gerçek hikaye olmasından ve oyunculuk adına çok tatmin edici bir karakter olmasından çok etkilenmiştim. Üç sene önce başlayan maddi manevi hazırlıklar derken sonunda bu sene hayalimizi gerçekleştirdik.

Filmde sizi alışık olduğumuzdan çok daha farklı bir rolde göreceğiz galiba...

- 'Sadece güzel olduğu için oyunculuk yapıyor' cümlelerini hiçbir zaman duymak istemedim. Bunu duymamak için de elimden geleni yaptım. 'Broken Angel'da dil öğrenimi için Amerika'ya giden Ebru adında bir kızın başından geçenler anlatılıyor. Aslında bana çok uzak bir karakterdi Ebru. Ben daha güçlü, daha ayakları üzerinde durabilen biriyimdir. Ebru ise daha kırılgan, daha naif. Hepimiz kırılganız, ama o kendisine cezalar vermeye başlıyor.

Başarılı diziler, filmler, şimdi Amerikan yapımı bir film... Şans mı, isabetli karar mı, çok çalışmak mı; nedir sırrı?

- Hepsi var. Okulunu okumama rağmen çok çalıştım; hep ustalarımı izledim. Hálá 'Ben şahane bir oyuncuyum' diyemem. Elimden geleni yaptığımı biliyorum en azından. Bir de seçimler önemli. Tekliflerin kimini reddedip, kimini kabul etmek işe yarıyor.


Nişanlınız Mustafa Altıoklar'ın filminiz için yorumunu merak ediyorum...

- Çok beğendi. Birkaç sahnede gözleri doldu.

Hiç yorum yok: